domingo, 10 de septiembre de 2017

Rock Climber - Part 12

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Parte 12!

Ya tengo la base para crear los niveles.

Lo último que hice fue aprender a guardar las montañas que iba generando, guardarlos como prefabs y luego poder traerlos a escena como cualquier otro asset.

El problema con esto fue que las montañas no guardaban sus Meshes, por lo que tuve que usar una solución que encontré en Internet que utiliza un método llamado CreateAsset para guardarlas aparte. Puede que haga un tutorial de esto en el futuro.

Además, como pueden ver en el gif, decidí crear la base del jugador y la parte final. Para la parte final decidí que va a haber una soga y el jugador tiene que Tappear para ir subiendo por ella.

También pude crear algunos de los obstáculos. No los puse en el gif porque faltaban ajustar los colliders y otras cosas más.



Pero como pueden ver, cada vez más cerca. Faltan un par de obstáculos y recompensas y a partir de ahí simplemente crear los niveles.

Saludos.

-L


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English

Part 12!

I have the base to create the levels.

The last thing I did was to learn how to save the mountains I was generating, saving them as prefabs and then being able to bring them into the scene like any other asset.

The problem with this was that the mountains didn't save their Meshes, so I found a solution online which used a method called CreateAsset to save them separately. I may do a tutorial of this in the future.

Also, as you can see in the gif, I decided to create the base for the player and the final part. For the final part I decided that there will be a rope and the player will have to Tapp to climb it.

I could also create some obstacles. I didn't put them in the gif because there were things I need to adjust better like their colliders and things like that.



As you can see, I'm getting closer. I just need some more obstacles and rewards and from there I can simply create the levels.

Cheers.

-L

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